مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 خرداد 1400 ساعت 10:152021-06-10سياسي

هفتانه کتاب- 144 | مهارتی برای تحلیل سیاسی


کتاب روش تحلیل سیاسی در فصل نخست به مقدمات و پیش نیازهای ضروری جهت کسب آمادگی های لازم برای تحلیل سیاسی پرداخته است و فصل دوم در دو بخش ایجابی و سلبی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، کتاب روش تحلیل سیاسی مجموعه بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره مهارت ها و فنون تحلیل سیاسی توسط موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی است.

این کتاب تلاشی است مبتنی بر منظومه فکری رهبر معظم انقلاب با هدف ارائه روشی منسجم و منطقی برای تحلیل مسائل و پدیده ها در چهارچوب تحلیلی انقلاب اسلامی؛  این مجموعه در قالب یک کتاب کار و در دو گفتار و دو ضمیمه تنظیم شده است.

فصل نخست به مقدمات و پیش نیازهای ضروری جهت کسب آمادگی های لازم برای تحلیل سیاسی پرداخته  و فصل دوم در دو بخش ایجابی و سلبی، گام ها و بایسته های یک تحلیل سیاسی خوب و متقن را مشخص ساخته است.

هم چنین در پایان کتاب دو نمونه از تحلیل های رهبر انقلاب اسلامی از دو موضوع مذاکره با آمریکا و نگاه تحلیلی کلان به انقلاب اسلامی به منظور تمرین خوانندگان و تطبیق نکات روشی مذکور در متن کتاب با تحلیل های صورت گرفته توسط رهبر انقلاب ارائه شده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: تحلیل سیاسی از مباحث مهم و رایج در علوم اجتماعی و سیاسی است و هرکدام از مکاتب و گونه های اندیشه ای از زاویه نگاه خود به آن نگریست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفتانه کتاب- 144 | مهارتی برای تحلیل سیاسی

هفتانه کتاب- 144 | مهارتی برای تحلیل سیاسی